BAKARSAN BİR ŞEY GÖRÜRSÜN,GÖRMEK İÇİN BAKARSAN ÇOK ŞEY GÖRÜRSÜN
  BAK,GÖR,İNCELE.
irfgzr2 - ATATÜRK VE HALKÇILIK

  HAYAL VE HEDEF
  => irfgzr
  => UMUT
  => KONUŞMA
  => YAZMAK
  => İLETİŞİM
  => BEDEN DİLİ
  => COŞKU
  => DOSTLUK
  => MUTLU OLMAK
  => VİDEOLAR
  => AKILLI TAHTA(SMART BOART)
  => 18 MART (ÇANAKKALE ZAFERİ)
  => 23 NİSAN
  => 19 MAYIS
  => Osm Dev (Ders Notları)
  => HARİTALAR
  => OSMANLI TARİH(soru-cevap)
  => OSMANLIDA İLKLER
  => Tarih Çağları(genel özellikleri)
  => İNK.T.DERS NOTLARI
  => TEST-T. İNK.T.ve ATA
  => İNK T(soru-cevap)
  => 24 KASIM(Atatürk'ün Öğretmen Yönü)
  => CUMHURİYET BAYRAMI
  => Albert Einstein’in Atatürk’e yazdığı mektup
  => AB DESTEKLİ BÖLGESEL KALKINMA PROGRAMLARI
  => AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMI
  => Atatürk'ün Kimlik No'su
  => Atatürk'ü Koruma Kanunu
  => Atatürk'ten AnılarYeni sayfanın başlığı
  => Atatürk Oratoryosu
  => Atatürk'ün Vasiyeti
  => ATATÜRK'ÜN SOY AĞACI
  => Dokuz Taş(Dokuz Kumalak)
  => Tarih Terimleri(sözlük)
  => TEST-LİSE 9.sın.
  => Tarh Öğrtm Ana Kaynak
  => SİYASİ PARTİLER
  => KOCA YUSUF
  => GÜZEL VE ÖZLÜ SÖZLER
  => PİRİ REİS VE HARİTASI
  => Aile Soy Ağacı
  => TÜRKİYE VE AVRUPA
  => EYC(Avrupa Gençlik Mrk)
  => ETİK EĞİTİMİ
  => EYF (Avrupa Gençlik Vakfı)
  => GENÇLİK HİZMETLERİ DAİRE BŞK
  => TEST(LİSE 10)
  => İlk Kadın Öğretmen(Refet Angın )
  => SINAV STRESİ
  => RİSK YÖNETİMİ
  => Tarih Programları
  => Türklerin ilginç icatları
  => SÖZLÜK(ulslararası ilşkl
  => Büy.sanayi.devr
  => EDİRNE
  => ÇAĞ.T.VE.DÜN.T
  => ÇTDT(2.dönem çalışma soruları)
  => çiçeklerin anlamı
  => 10 ALTIN ÖĞÜT VE ÜÇ ŞEY
  => Uluslararası İlişkiler(ders notları)
  => Biyografi
  => ULİLŞ(çalıma soruları)
  => II.DÜNYA SAVAŞI (ÇALIŞMA SORULARI)
  => BÂCİYÂN-I RUM
  => Türk Kadını(Milli Mücadelede)
  => Etik hikayeler
  => GÜNLÜK GAZETE HABERLERİ
  => FOTOĞRAFLARLA ATATÜRK
  => TÜRKİYE
  => Resimler(Osm)
  => Osman Bey-Şeyh Edebali
  => OĞUZLAR
  => Osm.dev.yerine kurulanlar
  => Osm.dev.yklş
  => Osm-ALBÜM
  => TARİH (Lise 10-Günlük Plan)
  => Osmanlı'dan ABD'ye Deve Yardımı
  => TARİHÇİLER(Osmanlı)
  => Tarihte OsmXRus Savaşları
  => Kıssadan Hisse
  => Hürrem
  => İnsan
  => ULİLİŞ(2.DÖN.ÇALŞ.SOR)
  => MECLİS(İç Tüzük)
  => DEVLET BAŞKANLARI
  => Kur.sav.karş.sorunlar
  => 6 Şapkalı Düşünme Tekniği
  => KARİKATÜR
  => Etik Sözler
  => ANILAR
  => ANNELER GÜNÜ
  => Arkadaşlık
  => ATATÜRK
  => ATATÜRK İLKELERİ
  => ATATÜRK-İLETİŞİM
  => Atatürk'ün Bursa Gezileri
  => Atatürk'ten Alacağımız Feyizler
  => Atatürk ve Doğa
  => Atatürk'ün çıkardığı gazeteler
  => ATATÜRK'ÜN SON RÜYASI
  => Atatürk'ün Laikliğe Bakışı
  => ATATÜRKÇÜLÜK
  => Atatürk'e suikast
  => ATATÜRK'TEN ANILAR
  => ATATÜRK(Yakın Arkadaşları)
  => Bilim Adamları ve Buluşları
  => Atatürk'ün Türk Tanımı
  => ATATÜRK'ÜN YAZDIĞI KİTAPLAR
  => Atatürk Madame Tussauds Müzesinde
  => ABD'ye ilk Atatürk heykeli dikiliyor
  => Atatürk'ün Çift Alfabeli İmzası
  => Atatürk Devrimleri
  => Atatürk'e Ait Eşyalar
  => Atatürk Takvimi
  => AMERİKANIN VERGİ ÖDEDİĞİ TEK DEVLET
  => Aklın Yolu Birdr.
  => BECERİ
  => DÜNYADA GAZETENİN TARİHÇESİ
  => DÜNYANIN ''EN'' LERİ
  => OFKE VE ÖFKE KONTROLÜ
  => ULUSLARARASI İLİŞKİLER(2.Dön.çalışm.soru)
  => GİYİM VE KUŞAM(Osm dev. kadın
  => Pusula,Barut,Kağıt ve Matbaa
  => ALINTILAR
  => 2.DÜNYA SAVAŞI
  => LİSE-9(Ders Notları)
  => İLGİNÇ BİLGİLER
  => İNSAN HAKLARI EVRENSEL BEYANNAMESİ
  => PROTOKOL
  => TARİH ÖĞRETİM YÖNTEMİ
  => METE HAN(Oğuz Kağan)
  => TARİH ŞERİDİ
  => ERMENİLER
  => MY MOTHER
  => MEVLANA
  => 1.Meclis
  => Mehmet Akif Ersoy
  => Mimar Sinan
  => SÖZLÜK(Dini kelime ve deyimlerin anlamları)
  => HAYALİ CİHANA DEĞER
  => LİDER
  => Wikileaks Nedir?
  => 1 Nisan şakası
  => ATATÜRK VE TARİH
  => ATATÜRK’ÜN KARLSBAD’A GİDİŞİ
  => ATATÜRK'ÜN HUKUKA BAKIŞI
  => ATATÜRK'ÜN EĞİTİME BAKIŞI
  => ATATÜRK VE AHLAK
  => ATATÜRK'ÇÜ DÜŞÜNCE
  => SOYKIRIMLAR TARİHİ
  => ATATÜRK VE MİLLİYETÇİLİK
  => ATATÜRK’ÜN GENÇLİĞE BAKIŞI
  => ATATÜR VE DEVLETÇİLİK
  => ATATÜRK VE ÇAĞDAŞLAŞMA
  => ATATÜRK VE CUMHURiYET
  => ATATÜRK VE İNSANLIK SEVGİSİ
  => ATATÜRK VE LAİKLİK
  => Atatürk'ün Araştırma Yöntemi
  => ATATÜRK VE İNKILAP
  => ATATÜRK VE HALKÇILIK
  => ATATÜRK VE BAĞIMSIZLIK
  => Atatürk'ün sevdiği şarkılar
  => AFFETME
  => BİR ERGENDEN MEKTUP
  => BİR ŞEY
  => BURSA'DA İLKLER
  => HAYAT
  => Telafisi olmayan
  => Teknoloji(Videolar)
  => TARİH (TARİH ŞERİDİ)
  => HOŞGÖRÜ
  => Araştırma Yöntemi
  => TAKVİMLER
  => TÜBİTAK
  => TİMSAH YÜRÜYÜŞÜ
  => Mnzr
  => MARŞLAR
  => MESLEKLER(Tarih ile ilgili)
  => NUTUK
  => RESİMLER(OSM.MED.)
  => SARI ZEYBEK
  => MÜZİK
  => ÖLÇÜ BİRİMLERİ
  => ÖNYARGI
  => 1.DÜNYA SAVAŞI
  => 10 KASIM(Tören Konuşması)
  => İSTANBUL RESİMLERİ
  => 100 TEMEL ESER
  => TARİH(soru-cev)
  => İŞGALLER(İllere Göre)
  => YAZMA ESERLER
  => VİDEO 2
  => DEVŞİRME(OSM)
  => 100 Türk Edebiyatçısı
  => ÜNLÜ TARİHÇİLER
  => 14 ŞUBAT
  => Sürgündeki Hânedan
  => OSMANLI KÜLTÜR VE UYGARLIĞI
  => TARİHİ YAPILAR
  => ANDIMIZ
  => İlginç Şeyler
  => Üç çeşit insan
  => BİLİYOR MUSUNUZ?
  => SLAYT> 1.dünya sav
  => TAVLA
  => KONUŞAN HEYKELLER
  => İstanbul İsimleri
  => Arkadaş
  => Dünya'nın Enleri
  => Yapılandırma Sistemi
  => BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME
  => ALO
  => PROJE NEDİR,NASIL HAZIRLANIR?
  => Performans
  => LİSE 9(DERS NOTLARI)
  => TARİH KAYNAKLARI
  => Kur.sav.Kahraman,yapıt
  => Tarih Dersine Nasıl
  => LİSE 10(17-18 YY)
  => TARİHTE İLK
  => EYLÜL AYI MESLEKİ ÇALIŞMA RAPORU
  => YGS
  => YGS-LYS Tüm sorular
  => LYS
  => YGS-İNK TARİHİ SORULARI
  => ÖSYM-LYS
  => TEST(Karma)
  => ÇTDT
  => SEVGİ VE SAYGI
  => 9.SIN KİTAP CEVAP
  => MİLADİ VE HİCRİ YILI BİRBİRİNE ÇEVİRME
  => İlk Milletler Arası Dili Bir Türk İcat Etmiş
  => ANKA KUŞU
  => OSMANLICA
  => ÇTDT(Test)
  => ADAKALE
  => BİLİMSEL ARAŞTIRMA
  => “Tarihe Geçen Hazırcevaplar”
  => FIKRALAR
  => ARMA(Osm)
  => TARİH HARİTALARI
  => GİZLİ KAHRAMANı
  => MAKALELER
  => MESAJ (ŞŞAL MEZUNLARINA)
  => Makale(Halil İnalcık)
  => KAYNAKÇA
  => BAŞARILI HİKAYELER
  => Savaş ve Barış
  => PROJE HAZIRLAMA
  => İcatlar ve Keşifler
  => YÜRÜYEN KÖŞK
  => RAPORLAR
  => KUT-ÜL AMARE ZAFERİ
  => TÜRK BÜYÜKLERİ(ALFABETİK SIRA)
  => TÜRK BÜYÜKLERİ SERİSİ
  => Sınavlara Hazırlık
  => PROJE
  => TÜRK BÜYÜĞÜ(257)
  => BİLİM KADINLARIı
  => TÜRK BÜYÜKLERİ
  => TARİH ÇEVİRME KLAVUZU
  => GÜVENME
  => ATATÜRK ALBÜMÜ
  => EN GÜZEL GEZİLECEK YERLER
  => LİSE 3(Seç.T) DEVLET TEŞKİLATI
  => LİS-3(seçT)DEV.YÖN
  => TARİHTE BUGÜNı
  => Lis 3-seç.T.(Hukuk)
  => TOPLUM GELİŞİM
  => LİSE 3 (EKONOMİ)
  => LİSE 3(EĞİTİM-ÖĞRETİM)
  => soru-cevap(osm .dev.)
  => osm.Tarh(soru-cevap)
  => veda(Erkek Lisesinden Ayrılış)
  => Kavram Haritaları
  => DERS ÇALIŞMA
  => DİNLEME
  => ANTLAŞMALAR(Osm)
  => KİTAP KAMPANYASI
  => LİSE 3(SANAT)
  => lise 3(seç.T-sorular)
  => ATATÜRK (ANILAR)
  => irfgzr2
  => HİÇ HAYALLERİNİZDEN SIFIR ALDINIZ MI?
  => LİSE 9(Ders Kitabı Sorularının Cevapları)
  => kaynak(2)
  => İnk.Tarh(Atatürkçülük)
  => ÜLKEMİZDEN MANZARALAR
  => Osm.dev.dağlm.dön
  => DEĞERLİ TABLOLAR
  => MÜZE(BAKL)
  => MÜZE
  => ANDLAŞMALAR(Osm)
  => kavrm(İslam Öncesi)
  İLK DERS
  İLK TÜRK DEV EĞİTİM(Seç.T)
  YERDİR BURSA(Şiir)
  ATATÜRK VE MATEMATİK)
  2017-2018 Etkinlikleri
  TARİH 11(ÜNİTE 2 - DERS NOTLARI)
  Galeri
  TARIH ARAŞTIRMA SITESI


Türkiye

İRFAN GEZER
 



                                 
 ATATÜRK VE HALKÇILIK

   Bir ülkede belli bir zaman içerisinde oturan,o ülkeyi vatan bilen çeşitli meslek ve çalışma gruplarının meydana getirdiği insanların bütünlüğüne halk denir.Atatürk halk sözcüğünü daha çok millet anlamında kullanmıştır.

    
 Halk'ı tanımlamak zor bir sorundur.Bu ad,birbirinden farklı sayılabilecek kavramları belirtmek için kullanılmaktadır.Her şeyden önce bazen ''halk'' ile''millet-ulus'' kavramları birbirine denk sayılmaktadır:''Belli veya farklı kökenden gelen ve aralarında tarih ve kültür birliği bulunan bir arada yaşama isteği ile hayatlarını sürdüren bir toplum''tanımı halk kavramını karşılamakla birlikte,millet kavramını da belirtmektedir.Bu durumda halk kelimesine gerek yoktur.Millet veya ulus adları halk yerinegeçebilir.O zaman ''halkçılık''a da gerek kalmaz.Milliyetçilik deyimi bu kavram için kullanılabilir.Halbuki ''millet'' ten ayrı bir ''halk'' kavramı vardır.Öncelikle halk ''bir ülkede yaşayan bütün yurttaşların oluşturduğu topluluktur''tur.Millet somuttan çok,soyut bir kavramdır.Millet bir arada yaşama isteği ile yaşayan insanların oluşturduğu,manevi yönü ağır basan bir topluluktur.Halk ise,somut bir karamdır.Başka bir deyişle, milleti oluşturan insanların somut bir biçimde görülmesi ile beliren topluluk halktır.

    Atatürk,Türk halkını kendi kendini yöneten ,ulusal egemenlik esasına göre demokratik bir rejim içinde yaşayan,birbirine hakça eşit,toplumsal dayanışma içinde bulunan insanların oluşturduğu bir bütün olarak görmektedir. 

    Atatürk bir halk adamıydı.Onun şu düşünceleri bunu doğrulamaktadır:''Ben düşündüklerimi,sevdiklerime olduğu gibi söylerim.Aynı zamanda gerekli olmıyan bir sırrı kalbimde taşımak kudretinde olmıyan bir adamım.Çünkü ben bir halk adamıyım.Ben düşündüklerimi daima halkın önünde söylemeliyim.Yanlışım varsa halk beni yalanlar.Fakat şimdiye kadar bu açık konuşmada halkın beni yalanladığını görmedim.''

      Atatürkçü dünya görüşü demokratik karekterlidir.Ona bu karakteri kazandıran halkçılık ilkesidir.Halkçılık,milli mücadelenin ilk günlerinden itibaren,yeni rejimin temel yönlendirici olarak en çok vurgulanan unsur olmuştur.Bu unsur milli mücadele yıllarının ve özellikle Türkiye Büyük Millet Meclisinin demokratik atmosferi içinde gelişmiştir.Milli mücadelenin bir meclis tarafından yürütülmesi hem güç hem de harikulade bir olay olarak ifade edilmiştir.Bu durum Atatürk'ün halkçılık ile ilgili düşüncelerinin somut bir örneği olduğu gibi,halk yönetimine dayanan demokrasi yanlısı olduğunun da bir göstergesi olmuştur.

    Halkçılık ilkesi ,milli mücadele yıllarının en önemli anayasal belgelerinde de ifadesini bulmuştur..1921 Anayasasına esas olan belge,Halkçılık Programı adını taşımaktadır.Bu anayasa halkçılık ilkesine ön planda yer vermiştir.Atatürk'ün kurduğu Halk Fırkasının adı da ,şüphesiz halkçılık ilkesinden esinlenerek konmuştur.Bu partinin 1923 tarihli ilk parti tüzüğünde,halkçılık yer almıştır.

      Bu derece önemli rol oynayan halkçılık ilkesi üç önemli unsuru kapsamaktadır.Birincisi,halk yönetimi yani siyasal demokrasidir..İkincisi,kanun önünde herkesin eşit olması,hiçbir kişi veya zümreye ayrıcalık tanınmamasıdır.Üçüncüsü de,sınıf mücadelesinin reddi ve toplumun dayanışma içinde gelişmesidir.

    Atatürk halkçılık ile demokrasi prensibini aynı anlamda kullanmıştır.''Bu prensibe göre irade ve hakimiyet,milletin tümüne aittir ve ait olmalıdır.Demokrasi prensibi ,milli hakimiyet şekline dönüşmüştür.Demokrasi esasına müstenit hükümetlerde hakimiyet,halka halkın çoğunluğuna aittir.Demokrasi prensibi,hakimiyetin millette olduğunu,başka yerde olamayacağını gerektirir.Bu suretle demokrasi prensibi,siyasi kuvvetin ,hakimiyetin kaynağına ve meşrutiyetine temas etmektedir.'' Yine ''Halk idaresinin bütün kapsayıcı anlamıyla layık olduğu gelişme derecesine eriştirilmesi,siyasetimizin gereklerindendir.Bir kelime ile ifade etmek lazım gelirse diyebiliriz ki yeni Türkiye devleti bir halk devletidir,halkın devletidir.''Bu devlet ,belli bir zümreye,belirli çıkarlara sahip kimselere değil,doğrudan doğruya halka dayanır.Halkın devletinde bütün güç halkındır.Halkçılık ilkesi,yönetimin,ekonominin,siyasetin ve yasaların halk yararına olmasını gözetir.Her şeyin halk için ve halk tarafından yapılmasını öngörür.

    Halkçılık,milli egemenlik ilkesinin tabii ve zorunlu sonucudur.Egemenliğin millette olduğu bir devlette hükümet sisteminin de elbette halkın kendi kendisini yönetmesi,yani demokrasi olması gerekir.Ancak tarihte bu iki kavramın çakışmadığı zamanlarda olmuştur.Atatürk'ün milli egemenlik anlayışı,soyut ve demokrasiden uzak bir anlayış değildir.Atatürk,sadece hükümdarın kişisel egemenliğini yıkmayı değil,onun yerine halk yönetimini yani demokrasiyi geçirmeyi amaçlamıştır.Ona göre bugün,demokrasi fikri daima yüksele
n bir denizi andırmaktadır.19.uncu yüzyıldan itibaren demokrasi fikri,mukavemet edilemez bir kuvvet ve cereyan halini almıştır.

    Atatürk demokrasiyi,gerçek ve geleneksel anlamında,yani hürriyetçi siyasi demokrasiyi benimsemiştir.Onun halkçılıktan kastettiği şeyin de bu olduğu da şu düşüncelerinden açıkça anlaşılmaktadır.''Demokrasi esas itibariyle siyasi mahiyettedir.Demokrasi,bir sosyal yardım ve veya bir iktisadi teşkilat sistemi değildir.Demokrasi maddi ve refah meselesi de değildir.Böyle bir nazariye ,vatandaşların siyasi hürriyet ihtiyacını uyutmayı amaçlar.Bizim bildiğimiz demokrasi,bilhassa siyasidir:onun hedefi,milletin idare edenler üzerindeki murakabesi sayesinde,siyasi hürriyeti temin etmektir.Ferdin birinci hakkı,tabii yeteneklerini serbestçe geliştirebilmesidir.Bu gelişmeyi temin için ise,en iyi vasıta ,ferde başkalarının benzer haklarına zarar vermeksizin,tehlike ve zarar kendine ait olmak üzere ,ona kendi kendini istediği gibi sevk ve idare etmeye müsaade etmektir.İşte bu serbest gelişmeyi sağlamak,ferdi hakların oluşturduğu çeşitli hürriyetlerin tüm amacıdır.Bu haklara hürmet etmeyen siyasi cemiyet esas vazifesinde kusur etmiş olur ve devlet varlığının sebebini ve manasını kaybeder.Çağdaş demokraside ferdi hürriyetler,özel bir değer ve önem almıştır;artık ferdi hürriyetlere devletin ve kimsenin müdahalesi söz konusu değildir...Türk,istibdat ve esaret zincirlerini parçalayabilmek için iç ve dış düşmanlar karşısında hayatını ortaya attı;çok kanlı ve tehlikeli mücadelelere girdi;sayısız fedakarlıklara katlandı;muvaffak oldu,ancak ondan sonra hürriyetine sahip oldu.Bu sebeple hürriyet Türk'ün hayatıdır.''

    Atatürk,demokrasiye ters düşen çağdaş akımları eleştirerek bunlardan hiçbirinin Türkiye için uygun olmadığı sonucuna varmıştır.Latin Akdeniz ülkelerinde hayli güçlü olan sendikalizm ve korporatizm akımlarını da eleştirmiştir.Ona göre ''ihtilalci,siyasi sendikalizm teorisyenleri,her türlü siyasi kuruluşları nihayet kendi menfaatleri lehine çalıştırmak ve nihayet siyasi kuvvet ve hakimiyeti ellerine geçirmek isteyen işçi gruplarıdır.Bunlar,amaçlarını zorla elde etme fırsatını beklerken,zaman zaman genel grevler yaparak,hükümet adamları üzerinde etkili oluyorlar''. Korporatizm veya menfaatlerin temsili(mesleki temsil) ise,toplum içinde çeşitli meslek zümrelerinin birbirinden farklı menfaatleri olduğunu,her özel menfaat sahibi grubun mecliste ayrı ayrı temsil edilmesi gerektiğini savunmaktadır.''Bu taktirde seçim,millet fertleri tarafından değil,gruplar tarafından ve bu grupların sahip oldukları menf
aat oranında vuku bulacaktır.Mecliste,bu gruplardan birkaçı birleşip iktidar mevkiine geçince,yalnız kendi menfaatleri lehine çalışacaklardır.Buna kim mani olacaktır?''

     Atatürk'e göre biz,''memleket halkı fertlerinin ve çeşitli sınıf mensuplarının birbirlerine yardımlarını aynı kıymet ve mahiyette görürüz;hepsinin menfaatlerinin aynı derecede ve aynı eşitlik duygusuyla teminine çalışmak isteriz.Bu tarzın,milletin genel refahı,devlet bünyesinin kuvvetlenmesi için daha uygun olduğu kanaatindeyiz.Bizim görüşümüzde çiftçi,çoban,tüccar,sanatkar,doktor,kısacası herhangi bir sosyal müessesede çalışan bir vatandaşın hak,menfaat ve hürriyeti eşittir.Devlete,bu anlayış ile azami yardımcı olmak ve milletin güven ve iradesini yerinde kullanabilmek bizce,bizim anladığımız manada halk hükümeti idaresi ile mümkün olur''.

   Atatürk,sağlığında demokrasiye geçmek için ,çok partili hayat denemelerine iki kez girmiş fakat başarı sağlanamamıştır.O demokrasinin aydın,demokrasi bilincini kazanmış insanların yönetimi olduğunu bildiği için,eğitime önem verdi.Demokratik ortamın alt yapısını oluşturmaya yöneldi.1925 'den 1945 yılına kadar bir tek parti rejimi yönetim sağlanmış fakat bu rejim,totaliter ve doğmatik ideolojilere dayanan faşist ve komünist tek parti sistemlerinden temelde farklı olmuştur.Çünkü tek parti ideolojisi veya doktrini mevcut olmamıştır.Yani Türkiyede tek parti,sürekli ve arzulanır bir model olarak meşrulaştırılmamış aksine ,zorunluluklar sebebiyle başvurulan ve zamanı geldiğinde yerini çoğulcu demokrasiye bıra
kacak olan geçici bir rejim olarak görülmüştür.Çok partili siyasi demokrasi,bu alanda yapılan denemelerin de gösterdiği gibi,erişilmesi gerekli bir ideal olarak muhafaza edilmiştir.

   Halkçılığın ikinci unsuru eşitlik ve her türlü ayrıcalığın reddidir.Kanun karşısında herkes eşit kabul edilmiştir.1934 yılında toplumda ayrıcalık ifade eden ağa,bey,paşa,şeyh gibi unvanlar kaldırılmış,halk arasında eşitlik sağlanmıştır.Toplum hayatında her türlü ayrıcalık reddedilmiştir.Hiçbir ailenin,hiçbir sınıfın,hiçbir cemaatin,hiçbir ferdin imtiyazlarını kabul etmeyen,hiçbir imtiyaz iddiasında bulunmayan,kanun karşısında eşitliği kabul eden ve kanunların vaz'etmedikleri mutlak hürriyetleri ve istiklali tanıyan kişiler halkçı olarak kabul edilmiştir.Aslında,halkçılığın bu unsurunun ,birinci unsur olan demokrasinin bir sonucudur.Çünkü bu özellikler demokrasinin de özellikleridir.

    Halkçılık,Türk toplumunun sosyal ve ekonomik düzenini de ifade eder.Atatürk 1 Aralık 1921 günü Büyük Millet Meclisinde yaptığı konuşmada halkçılığı çalışmaya dayanan bir sosyal düzen olarak vasıflandırmıştır.Buna göre Atatürk;Toplumun ekonomik bakımdan güçsüz kesimlerinin,özellikle köylülerin refah düzeyini yükseltmeye büyük önem vermekle beraber,Türk toplumunda sınıf mücadelesini gereksiz ve yararsız gördüğünden reddetmekte ve toplumun gelişmesinin ,çeşitli sosyal gruplar arasında işbölümü ve dayanışma ile mümkün olacağına inanmaktadır. 

    Halkçılık anlayışına göre;Toplumun sosyal adaleti,sosyal güvenliği sağlanmalı,ekonomik bakımdan zayıf kesimler korunmalı,güçlendirilmeli,adaletli gelir dağılımına önem verilmelidir.Türk toplumunun yapısı sınıf mücadelesine uygun değildir,aralarında uyum bulunan çeşitli çalışma gruplarından oluşmuştur.bu yapıyı meydana getiren unsurlar arasında menfaat çatışması yoktur,aksine bütün unsurlar birbirine bağlı ve muhtaçtır.Çalışma zümrelerinin her birinin çalışması,diğerlerinin ve umumi camianın hayat ve saadeti için zaruridir.Sınıf mücadelesi yerine sosyal düzen ve dayanışma sağlamak ve birbirine ters düşmeyecek şekilde menfaatlerde uyum olmalıdır.Menfaatler ,kabiliyet ve çalışma derecesiyle orantılıdır.

    Toplumda sınıf mücadelesinin önlenmesi,devletin sosyal adalet ve sosyal güvenliği gerçekleştirmesine ,adaletli bir gelir dağılımı sağlanmasına ,bütün sınıfların menfaatlerini dengeli ve uyumlu bir şekilde gözetmesine ,bir kelime ile modern sosyal devletin gereklerini yerine getirmesine bağlıdır. Çağdaş ,demokratik,özgürlükçü ve çoğulcu bir bir yönetimin temeli halkçılığa dayandığı için devlet,bu amaca ulaştırac
ak önlemleri almakla yükümlüdür.
 
   Sonuç olarak Atatürk milletperver bir insandı.Bir halk adamıydı.Her faaliyetini halka dayandırmış,her başarısını millete mahal etmiş,ülke kalkınmasında da milletini kalkındırmakla işe başlamış,halkın sağlığına,refahına ve gelecekteki varlığına önem vermiştir.O,halkın ruhunda cevher görüyordu.Bugün Atatürk'ün halk sevgisi,halka yönelişi ,halka duyduğu güven anlaşılmaya ve onun halkta gördüğü cevher görülmeye çalışılmalıdır.Bu anlaşılabildiği ve görülebildiği oranda ülke kalkınmamız hız kazanacaktır.            
  
                                                                                                        

BAK,GÖR,İNCELE.
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol